چند نوع استیل وجود دارد

خرید فروش قیمت لوله اتصالات شیرالات

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد


در کل، 5 کلاس استیل ضد زنگ وجود دارد. این دسته ها شامل استیل های زنگ نزن فریتی، استیل های زنگ نزن آستنیتی، استیل های زنگ نزن مارتنزیتی، استیل های زنگ نزن دوبلکس و استیل های زنگ نزن سخت کننده بارش می شوند.
در حالی که همه این کلاس‌های استیل ضد زنگ به یک شکل مفید هستند، شاید شناخته‌شده‌ترین آن‌ها کلاس آستنیتی باشد. حاوی آلیاژهای محبوب 304 309، 310، 321 و 316، استیل 316 های زنگ نزن آستنیتی در تعدادی از کاربردها استفاده می شود.
قوام استیل زنگ نزن آستنیتی
استیل های زنگ نزن آستنیتی آلیاژهای کروم، آهن و نیکل هستند که از 16 تا 26 درصد کروم و بین 6 تا 22 درصد نیکل تشکیل شده است. آنها کربن بسیار کمی دارند و گاهی اوقات حاوی ردپایی از فلزات دیگر هستند.تفاوت استیل های زنگ نزن آستنیتی با سایر استیل های زنگ نزن در محتوای نیکل آنهاست. نیکل یک فلز گران قیمت است و در حالی که قابلیت های منحصر به فردی را برای استیل های زنگ نزن آستنیتی ارائه می دهد، قیمت آنها را نیز بالا می برد.
خواص استیل زنگ نزن آستنیتی
مانند تمام کلاس‌های استیل ضد زنگ، فولادهای زنگ نزن آستنیتی دارای خواص و ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند. از میان این خصوصیات، موارد زیر بارزترین آنهاست.
غیر مغناطیسی
در حالی که اکثریت قریب به اتفاق استیل های زنگ نزن مغناطیسی هستند، همه انواع استیل های زنگ نزن آستنیتی غیر مغناطیسی هستند. این تنها کلاس استیل های ضد زنگ است که این تمایز را دارد.
مقاوم در برابر خوردگی
یکی از ویژگی های اولیه استیل زنگ نزن آستنیتی مقاومت در برابر خوردگی آن است. یکی از مقاوم‌ترین کلاس‌های استیل ضد زنگ موجود در برابر خوردگی، در برابر اکسیداسیون و زوال در حضور آب شیرین، آب شور و مواد شیمیایی ساینده مقاوم است.
قابلیت جوشکاری
استیل های زنگ نزن آستنیتی جوش پذیرترین استیل های زنگ نزن موجود هستند. آنها قادر به انجام تمام فرآیندهای جوشکاری معمولی هستند، تنها در معرض خطر چند مشکل هستند که رایج ترین آنها ترک حرارتی است.
همانطور که گفته شد، تا زمانی که آماده سازی مناسب قبل از جوشکاری انجام شود، استیل های زنگ نزن آستنیتی هیچ مشکل زیبایی یا عملکردی ندارند.
شکل پذیری
در حالی که آنها دقیقاً شکل پذیرترین استیل های زنگ نزن موجود نیستند، استیل های زنگ نزن آستنیتی هنوز نسبتاً شکل پذیر هستند. آنها را می توان فشار داد و شکل داد تا با پیکربندی های مختلف روبرو شوند.
سختی
استیل های زنگ نزن آستنیتی از سخت‌ترین فولادهای موجود هستند که می‌توانند ضربه‌های فیزیکی شدید را در مدت زمان طولانی تحمل کنند. با داشتن استحکام کششی بالا، با دوام خود برجسته می شوند.
کاربردهای استیل های زنگ نزن آستنیتی
استیل های زنگ نزن آستنیتی به دلیل ویژگی‌های متنوعی که دارند، برای کاربردهای متنوعی استفاده می‌شوند. اکثریت قریب به اتفاق صنایع تولیدی به 
نحوی از آنها استفاده می کنند.آلیاژ 304 در همه چیز از کارد و چنگال گرفته تا سینک آشپزخانه تا مخازن ذخیره سازی و موارد دیگر استفاده می شود. در صنایع غذایی بسیار رایج است.آلیاژهای 316 و 318 در صنایع فرآوری شیمیایی بسیار متداول هستند، زیرا اغلب از آنها برای ساخت لوله، شیر و غیره استفاده می شود.آلیاژ 310 اغلب برای کارخانه های فرآوری سنگ معدن / استیل استفاده می شود - تجهیزات ذوب و ذوب استیل، تجهیزات ریخته گری مداوم؟ و ?پالایش نفت آلیاژ 309 در کوره ها، کوره های بستر سیال، تجهیزات آسیاب کاغذ و پالایش نفت کاربرد دارد.شما می توانید آلیاژ 321 را در طیف گسترده ای از محصولات با حرارت بالا، از جمله پس سوز، جبران کننده ها، کوره ها و غیره پیدا کنید. این آلیاژ تثبیت شده است و قادر به مقاومت در برابر حرارت و خوردگی است در اصل، استیل ضد زنگ آستنیتی در همه جا استفاده می شود. این رایج ترین کلاس استیل ضد زنگ موجود است که لیستی از کاربردهای بی پایان را در خود جای می دهد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.